Manikur Serbuk Dip Perempuan Ini Memunculkan Jangkitan- Berikut Ini Metode Itu Terjadi

Manikur serbuk jerami sudah jadi terus sebagai popular sejak sebagian tahun kebelakangan ini, tetapi bagi satu perempuan   yang mencuba metode manicure yang popular, mereka pula boleh membahayakan kesihatan engkau .

Perempuan itu, yang memilah cuma dikenali bagaikan Bethany, melawat Greensboro, NC salon buat memperoleh manikur bubuk berenang dalam 17 Oktober, bagi WFMY News dua. Semasa di situ, beliau berkata seorang juruteknik kuku nir bersiklus memotong jarinya semasa memfailkan kukunya, sehabis itu mencelupkan jarinya ke wadah serbuk buat menuntaskan proses itu.

" Aku perhatikan kira- kira seminggu selesainya itu aku  mempunyai sedikit bercak- bercak naik[sekitar sebagian kuku] serta cuba krim over- the- counter dan selesainya itu merendam mereka pada alkohol dan peroksida dan dia terus meningkat kurang baik," katanya kepada WFMY News dua.

Kesimpulannya, Bethany mengatakan kukunya mula membesar, berdarah, dan meniup nanah. Seperti itu kala beliau berangkat ke seseorang doktor, yang mendiagnosis dia menggunakan jangkitan kulat.

Gimana kamu boleh menemukan jangkitan kulat dari manicure serbuk siram?

Salah satu lantaran manicure yang terdedah kepada engkau  adalah jangkitan kulat yg berpotensi adalah kerana kuku itu" dikeringkan dan dilapiskan" ketika sebelum diletakkan di berenang, Cheryl Karcher, MD, pakar kulit dermatologi yg berpangkalan pada New York City, mengamalkan kedua- 2 kosmetik dan dermatologi perubatan, memberitahu Kesihatan.

" Kelengkapan logam yang mereka gunakan buat menggantungkan kuku ke dasar boleh jadi beresiko jika tidak digunakan menggunakan benar - apabila dia memotong kulit sentiasa terdapat kesempatan buat dijangkiti," katanya.

Bagi Karcher, jangkitan perempuan   pada North Carolina mampu jadi berpunca menurut pemotongan jarinya." Kecederaan asal adalah pemotongan kulit, nir semestinya diakibatkan oleh bubuk berenang," ucapnya.

Walaupun begitu, bagi WFMY News 2, juruteknik kuku pada North Carolina nir sepatutnya merendam segala jari engkau  ke pada sisa bubuk, berikutan resiko jangkitan." Peraturan kami sangat kentara sekali menampilkan bahawa produk sudah bersentuhan dengan pelanggan, dia wajib  dibuang," istilah Pengarah Eksekutif Lynda Elliott menurut NC Board of Examiner Art Kosmetik

Dokter Karcher, bagaimanapun, mengatakan bahawa tidak senantiasa berlaku." Aku benar - benar  memandang seluruh kuku yg dicelup ke pada sisa asli serta meletakkan semula di rak," katanya.

Kesimpulannya, bagaimanapun, beliau berkomentar bahawa konflik yang lebih berarti buat keselamatan adalah sandpapering kuku." Jika ini memegang kulit dan/ ataupun kutikula pada lebih kurang kuku, jangkitan sangat mampu jadi berlaku," ucapnya.

Jelas, terdapat resiko yg dilampirkan pada metode penjagaan diri ini, tetapi jika engkau  masih bersedia buat memperoleh manicure powder, bagikan bubuk sendiri serta yakinkan salon kuku kamu sterilkan semua perlengkapan waktu sebelum dipakai.

0 Response to "Manikur Serbuk Dip Perempuan Ini Memunculkan Jangkitan- Berikut Ini Metode Itu Terjadi"

Post a Comment

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel