Makanan Terkenal Dunia

Dunia ini penuh menggunakan kuliner mencicipi terbaik. Mereka seluruh merupakan kuliner yang baik. Sekiranya ia membuat anda lapar, artikel ini akan membantu anda menentukan kuliner yang sinkron buat anda. Sama terdapat anda senang makanan yg terbaik, kuliner yg popular atau makanan yang lezat  , temukan diri anda makanan yg akan memuaskan selera anda!

Apakah kuliner yang paling popular di dunia?

Ini merupakan pilihan:
  1. salad
  2. ayam
  3. keju
  4. beras
  5. teh
  6. kopi
  7. susu
  8. telur
  9. epal
  10. sup
  11. yogurt
  12. roti
  13. ikan
  14. pasta
  15. coklat
  16. daging
  17. bijirin
  18. tenusu
  19. pizza

Namun ada lebih poly pilihan. Masakan dunia: budaya kuliner terbaik, misalnya Itali dan spageti, dim sum pada Hong Kong, escargots Perancis, Australia dan pai daging, & lain-lain. Adakah anda memahami bahawa hidangan ayam adobo, kata adobo bermaksud "pengasam?"

Setiap orang memiliki makanan kegemaran. Mungkin anda adalah mac n 'keju atau stik, atau pula sushi. Inilah lebih banyak contoh: Tacos, Mexico; Poutine, Kanada; Nasi ayam, Singapura; Cip kentang, United Kingdom; Masala dosa, India; Popcorn Buttered, Amerika Syarikat. 

Apakah marzipan? Ia adalah terapi anggun terbaik berdasarkan Jerman. Jangan tertipu sang tiruan yg murah, yang menggunakan intipati soya atau alkohol. Barang-barang yg sebenarnya, yg menggunakan apa-apa tetapi kacang almond tanah dengan gula, begitu baik, anda akan makan bar keseluruhannya. 

Adakah anda memahami bahawa saus tomat termasuk pada makanan merasakan terbaik pada dunia? Mari kita bercakap mengenai toast Perancis, beliau misalnya pelukan goreng yang mendalam. Dua keping roti bakar dibalut menggunakan mentega kacang atau jem kaya, direndam pada mentega telur, goreng pada mentega dan berkhidmat dengan lebih poly mentega & banyak sirap. Bercakap tentang sirap, Sirap maple dibuat daripada sap pokok maple. Pernah cuba makan pancake tanpa sirap maple?

Satu lagi model hidangan atau makanan adalah cip 'n' ikan. Apa-apa sahaja yang berlaku  dari tahun 1860-an tidak boleh melakukan poly kesalahan. Ia merupakan pada luar yg renyah, di dalam sajian yg sederhana, asas-asas yg tidak dihias.

Donuts. Donat adalah lazat di semua global. Ais krim. Dalam poly perisa, seluruh bercampur dan cair pada bahagian bawah kaca.

Hamburger. Apabila sesuatu terasa begitu enak sehingga orang menghabiskan $ 20 bilion setiap tahun pada rantaian restoran tunggal yg dikhaskan kepadanya, anda memahami beliau wajib  dimuatkan dalam senarai ini. McDonald's mungkin tidak menawarkan burger terbaik, namun itu adalah titik, ia tidak perlu.

Apakah 10 makanan terbaik buat dimakan? 6 dari 10 merupakan buah-buahan. Seperti blueberries, oren dan strawberi. Apa kuliner yg diketahui sang setiap negara? Perkara terbaik buat dimakan pada 25 negara di semua dunia. Saya akan menaruh nama kuliner & negara asalnya. Penyelidikan buat mengetahui lebih lanjut.

  1. Australia: Pie floater
  2. Austria: Wiener Jchnitzel
  3. Argentina: Asado
  4. Belgium: Moules-Frites
  5. Brazil: Feijoada
  6. Kanada: Poutine
  7. China: Xiaolongbao
  8. England: Puding daging lembu & yorkshire panggang
  9. Georgia: Khachapuri
  10. Holland: Herring Soused
  11. India: Tandoori ayam
  12. Indonesia: Martabak Manis / Terang Bulan
  13. Itali: Pizza
  14. Jepun: Katsudon
  15. Norway: Rakfish
  16. Portugal : Francesinha
  17. Romania: Sarmale
  18. Scotland: Salmon asap dalam roti coklat
  19. Slovakia: Bryndzove Halusky
  20. Slovenia: Kranjska klobasa
  21. Korea Selatan: Banchan
  22. Ukraine: Varenyky
  23. Amerika Syarikat: Hamburger
  24. Venezuela: Pabellon criollo
  25. Wales: Pies Clark

Pada masa ini, saya fikir anda sudah mempunyai pilihan. Ini merupakan makanan yang paling lazat di dunia. Adakah pangkat kegemaran anda pada antara kuliner terbaik pada dunia? Sebelum saya menamatkan artikel ini, berikut adalah 5 negara kuliner teratas pada dunia:
  1. Itali
  2. Perancis
  3. Mexico
  4. Sepanyol
  5. India

0 Response to "Makanan Terkenal Dunia"

Post a Comment

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel